- Postanowienia ogólne
- Podmiot leczniczy Medicana Polska sp . z o.o., z siedzibą w 02-675 Warszawa, ul.Wołoska 16 (KRS nr: 0000855920, NIP: 5213904900, REGON: 38682172300017 wpisany do rejestru podmiotów wykonujących działalność leczniczą o numerze 000000250306 jest podmiotem leczniczym będącym przedsiębiorcą, działającym w formie spółki prawa handlowego (zwana dalej „Podmiotem leczniczym”).
- Podmiot leczniczy Medicana Polska sp . z o.o. działa na podstawie:
- Ustawy z dnia 15.04.2011 r. o działalności leczniczej (Dz. U. z 2021 r. poz. 711 t.j. z późn. zm.);
b) Ustawy z dnia 06.11.2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta (Dz. U. z 2020 r. poz. 849 t.j. z późn. zm.);
c) aktów wykonawczych do ww. ustaw;
d) wpisu do rejestru podmiotów prowadzących działalność leczniczą prowadzonego przez Wojewodę małopolskiego pod numerem 000000250306 , zgodnie z ustawą z dnia 15.04.2011 r. o działalności leczniczej;
e) innych przepisów prawa powszechnie obowiązującego;
- Siedziba Medicana Polska sp. z o.o. znajduje się w Warszawie, ul. Wołoska 16 , 02-675 Warszawa.
- Zakres przedmiotowy Regulaminu
Niniejszy regulamin określa organizację i porządek procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w Podmiocie leczniczym, a w szczególności:
a) nazwę podmiotu;
b) cele i zadania Podmiotu leczniczego;
c) strukturę organizacyjną Podmiotu leczniczego;
d) rodzaj działalności leczniczej oraz zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych;
e) miejsca udzielania świadczeń zdrowotnych – w przypadku udzielania świadczeń zdrowotnych za pośrednictwem systemów teleinformatycznych lub systemów łączności miejscem udzielania świadczeń jest miejsce przebywania osób wykonujących zawód medyczny udzielających tych świadczeń;
f) przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych, z zapewnieniem właściwej dostępności i jakości tych świadczeń w jednostkach lub komórkach organizacyjnych Podmiotu leczniczego;
g) organizację i zadania poszczególnych jednostek lub komórek organizacyjnych Podmiotu leczniczego oraz warunki ich współdziałania dla zapewnienia sprawnego i efektywnego funkcjonowania Podmiotu leczniczego m.in. pod względem diagnostyczno-leczniczym;
h) warunki współdziałania z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą w zakresie zapewnienia prawidłowości diagnostyki, leczenia pacjentów oraz ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych;
i) prowadzenie dokumentacji medycznej;
j) wysokość opłaty za udostępnienie dokumentacji medycznej ustalonej w sposób określony w art. 28 ust. 4 ustawy z dnia 06.11.2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta;
k) sposób kierowania jednostkami lub komórkami organizacyjnymi Podmiotu leczniczego;
l) warunki pobierania odpłatności za organizację procesu udzielania świadczeń zdrowotnych.
- Słownik pojęć podstawowych
Użyte w regulaminie organizacyjnym określenia oznaczają:
- Osoba wykonująca zawód medyczny – osobę uprawnioną na podstawie odrębnych przepisów do udzielania świadczeń zdrowotnych oraz osobę legitymującą się nabyciem fachowych kwalifikacji do udzielania świadczeń zdrowotnych w określonym zakresie lub w określonej dziedzinie medycyny;
- Pacjent – osoba zwracająca się udzielenie świadczeń zdrowotnych lub korzystająca ze świadczeń zdrowotnych udzielanych przez podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych lub osobę wykonującą zawód medyczny. Pacjentem Podmiotu leczniczego jest zarówno osoba dorosła osoba małoletnia. W przypadku pacjenta małoletniego znajdują zastosowanie odpowiednie przepisy prawa które dotyczą jego reprezentowania lub współdziałania z jego przedstawicielem ustawowym/opiekunem faktycznym;
- Świadczenie zdrowotne – działanie służące zachowaniu, ratowaniu przywracaniu lub poprawie zdrowia oraz inne działania medyczne wynikające z procesu leczenia lub przepisów odrębnych ich wykonywania;
- Podmiot leczniczy – Medicana Polska spółka z o.o.;
- Kierownik Podmiotu leczniczego – pełniący jednocześnie funkcję Prezesa Zarządu Medicana Polska spółka z o.o.;
- Cele i zadania Podmiotu leczniczego
- Celem spółki jest podejmowanie działań na rzecz zachowania i poprawy stanu zdrowia w szczególności poprzez udzielanie świadczeń zdrowotnych przez uprawnione do tego osoby oraz promocję zdrowia działalności profilaktycznej oraz propagowanie zachowań prozdrowotnych.
- Spółka prowadzi szeroko rozumianą działalność leczniczą stacjonarnie za pośrednictwem systemów teleinformatycznych, oraz innych kanałów łączności.
- Zadaniami spółki są :
- udzielanie świadczeń zdrowotnych;
- udzielanie indywidualnych porad i konsultacji;
- kierowanie na inne konsultacje specjalistyczne, leczenie szpitalne, uzdrowiskowe i rehabilitację;
- Zlecanie badań diagnostycznych, orzekanie o stanie zdrowia, o czasowej niezdolności do pracy;
- diagnostyka i poradnictwo;
- edukacja pacjentów;
- promowanie zdrowia;
- Struktura organizacyjna Podmiotu leczniczego
- W ramach prowadzonej działalności Medicana Polska spółka z o.o. nie wyodrębnia oddziałów, oddzielnych jednostek czy komórek organizacyjnych. Jej struktura pozostaje ujednolicona, natomiast siedziba znajduje się w Warszawie ul Wołoska 16.
- Struktura Podmiotu leczniczego przedstawia się następująco :
- kierownictwo w postaci zarządu spółki Medicana Polska sp. z o.o., która jako kapitałowa spółka prawa handlowego została utworzona przez wspólników zaś do jej reprezentacji wyznaczony został zarząd. Aktualny wykaz wspólników oraz członków zarządu pozostaje ujawniony w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Krajowy Rejestr Sądowy pod numerem wpisu 0000855920;
- lekarze;
- Do kompetencji i zadań kierownictwa należy w szczególności :
- prowadzenie spraw Podmiotu leczniczego;
- reprezentowanie Podmiotu leczniczego na zewnątrz;
- tworzenie regulaminów i innych aktów wewnętrznych;
- podejmowanie wszystkich decyzji dotyczących działalności Podmiotu leczniczego leczniczego stosownie do postanowień Kodeksu Spółek Handlowych oraz Umowy Spółki;
- Do kompetencji i zadań lekarzy należy udzielanie świadczeń zdrowotnych, edukacja pacjentów, promocja zdrowia.
- Lekarze podlegają w zakresie organizacyjnym kierownictwu.
- Kierownictwo oraz lekarze współdziałają ze sobą w celu zapewnienia należytego funkcjonowania podmiotu leczniczego oraz prawidłowości realizowanych świadczeń zdrowotnych.
- Usługi księgowe, prawne, administracyjne i inne są prowadzone dla Podmiotu leczniczego przez podmioty trzecie.
- Podmiot leczniczy może posługiwać się wyróżniającym go znakiem towarowym.
- Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych
Oferowane świadczenia zdrowotne są to konsultacje stacjonarne odbywające się w siedzibie podmiotu leczniczego przy ul. Wołoskiej 16 w Warszawie oraz zdalne odbywające się przy pomocy systemów komunikowania się odległość za pośrednictwem strony internetowej medicana.pl.
W ramach usługi stacjonarnej Pacjent może otrzymać :
- stacjonarną konsultację lekarską z możliwością wystawienia przez lekarza e-recepty odbywającym się w siedzibie Spółki przy ulicy Wołoskiej 16 w Warszawie;
- poradę lekarską lub analizę wyników badań;
- Pacjent za pośrednictwem serwisu wypełnia i wysyła formularz rejestracyjny oraz dokumentację medyczną. Lekarz analizuje przesłany przez pacjenta formularz i na jego podstawie kwalifikuje pacjenta do wizyty. Po kwalifikacji pacjent otrzymuje możliwość wyboru lekarza do wizyty oraz jej opłacenia. Wizyta odbywa się w siedzibie Spółki przy ulicy Wołoskiej 16 w Warszawie. Na podstawie przeprowadzonego badania pacjenta w trakcie wizyty lekarz decyduje o wystawieniu albo odmowie wystawienia e-recepty na wnioskowany preparat (lub wnioskowanego e-zwolnieni). W uzasadnionych wypadkach lekarz może bez dokonania badania pacjenta wystawić e-receptę niezbędną do kontynuacji leczenia oraz zlecenie na zaopatrzenie w wyroby medyczne jako kontynuację zaopatrzenia w wyroby medyczne jeżeli jest to uzasadnione stanem zdrowia pacjenta odzwierciedlonym w dokumentacji medycznej i informacjach przekazanych przez Pacjenta.
- Kod e-recepty jest wysyłany jako wiadomość sms na wskazany polski numer telefonu . Wystawione w ramach usługi stacjonarnej recepty nie są refundowane i odpłatność za nie wynosi 100% . E-zwolnienie jest wysyłane na adres e-mail Pacjenta, a także jest ono widoczne w Internetowym Koncie Pacjenta (IKP) dostępnym w serwisie pacjent.gov.pl .
- Na podstawie przeprowadzonego badania w trakcie wizyty lekarz decyduje o ilości przepisanych leków lub opakowań.
- Usługa stacjonarna jest udzielana raz w tygodniu (w dzień roboczy) w godzinach 10.00 – 17.00 zgodnie z dostępnością lekarzy w danym terminie.
- Jeżeli na etapie rejestracji występują przeciwwskazania medyczne (lub prawne) Pacjent otrzymuje informacje o braku kwalifikacji do wizyty.
Jeżeli w trakcie wizyty lekarz stwierdzi brak podstaw medycznych lub przeciwwskazania medyczne odmawia wystawienia recepty lub zwolnienia wraz z podaniem powodu odmowy. Odmowa następuje przez powiadomienie pacjenta o decyzji lekarza w trakcie wizyty. W takiej sytuacji pacjentowi nie przysługuje zwrot wniesionej przez niego opłaty za usługę stacjonarną.
- W każdym przypadku lekarz może poprosić o dosłanie przed wizytą drogą mailową dokumentacji medycznej Pacjenta (jeżeli nie dostała ona dołączona w procesie rejestracji). Wówczas, jeżeli pacjent nie przedstawi lekarzowi takiej dokumentacji e-recepta nie będzie mogła być wystawiona. W takiej sytuacji opłata za usługę stacjonarną nie zostanie Pacjentowi zwrócona.
- W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do stanu zdrowia pacjenta lub co do danych zamieszczonych w formularzu rejestracyjnym, lekarz ma prawo odmówić realizacji wizyty.
- W zakresie dozwolonym przez prawo za szkody wynikające z podania przez Pacjenta lub jego przedstawiciela ustawowego nieprawdziwych lub niepełnych danych w formularzu rejestracyjnym lub w trakcie konsultacji stacjonarne z Lekarzem spółka nie ponosi odpowiedzialności.
W ramach usługi zdalnej pacjent może otrzymać :
- zdalną konsultację lekarską przy pomocy systemów komunikacji audio/video z możliwością wystawienia przez Lekarza e-recepty;
- zdalną konsultację lekarską przy pomocy systemów komunikacji audio/video z możliwością wystawienia przez lekarza e-zwolnienia;
- poradę lekarską lub analizę wyników badań;
- Dostęp do serwisu wymaga posiadania przez pacjenta urządzenia z dostępem do sieci Internet, przeglądarki internetowej, aktywnego konta email (adresu poczty elektronicznej).
- Pacjent za pośrednictwem serwisu wypełnia i wysyła formularz rejestracyjny oraz dokumentację medyczną. Lekarz analizuje przesłany przez pacjenta formularz i na jego podstawie kwalifikuje Pacjenta do wizyty. Po kwalifikacji Pacjent otrzymuje możliwość wyboru lekarza do wizyty oraz jej opłacenia.
- Wizyta odbywa się za pośrednictwem systemów teleinformatycznych video(google meet).
- Na podstawie przeprowadzonego badania pacjenta w trakcie wizyty lekarz decyduje o wystawieniu albo odmowie wystawienia e-recepty na wnioskowany preparat (lub wnioskowanego e-zwolnienia).
- W uzasadnionych przypadkach Lekarz może bez dokonania badania Pacjenta wystawić receptę niezbędną do kontynuacji leczenia oraz zlecenie na zaopatrzenie w wyroby medyczne jako kontynuację zaopatrzenia w wyroby medyczne, jeżeli jest to uzasadnione stanem zdrowia pacjenta, odzwierciedlonym w dokumentacji medycznej i informacjach przekazanych przez Pacjenta.
- Kod e-recepty jest wysyłany jako wiadomość sms na wskazany polski numer telefonu. Wystawiane w ramach usługi zdalnej e-recepty nie są refundowane i odpłatność za nie wynosi 100%. E-zwolnienia są wysyłane na adres e-mail Pacjenta, a także jest ono widoczne w Internetowym Koncie Pacjenta (IKP) dostępnym w serwisie pacjent.gov.pl.
- Na podstawie przeprowadzonego wywiadu medycznego w trakcie wizyty Lekarz decyduje o ilości przepisanych leków lub opakowań.
- Usługa zdalna jest udzielana w dni robocze w godzinach 8.00-20.00 zgodnie z dostępnością lekarzy w danym terminie.
- Jeżeli na etapie rejestracji występują przeciwwskazania medyczne (lub prawne) Pacjent otrzymuje informacje o braku kwalifikacji do wizyty.
Jeżeli w trakcie wizyty lekarz stwierdzi brak podstaw medycznych lub przeciwwskazania medyczne odmawia wystawienia recepty lub zwolnienia wraz z podaniem powodu odmowy. Odmowa następuje przez powiadomienie pacjenta o decyzji lekarza w trakcie wizyty. W takiej sytuacji pacjentowi nie przysługuje zwrot wniesionej przez niego opłaty za usługę zdalną.
- W każdym przypadku lekarz może poprosić o dosłanie przed wizytą drogą mailową dokumentacji medycznej Pacjenta (jeżeli nie dostała ona dołączona w procesie rejestracji). Wówczas, jeżeli pacjent nie przedstawi lekarzowi takiej dokumentacji e-recepta nie będzie mogła być wystawiona. W takiej sytuacji opłata za usługę zdalną nie zostanie Pacjentowi zwrócona.
- W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do stanu zdrowia pacjenta lub co do danych zamieszczonych w formularzu rejestracyjnym, lekarz ma prawo odmówić realizacji wizyty.
- W zakresie dozwolonym przez prawo za szkody wynikające z podania przez Pacjenta lub jego przedstawiciela ustawowego nieprawdziwych lub niepełnych danych w formularzu rejestracyjnym lub w trakcie konsultacji zdalnej z Lekarzem Spółka nie ponosi odpowiedzialności.
- Prawa i obowiązki Pacjenta
- Pacjentowi korzystającemu ze świadczeń zdrowotnych udzielanych w ramach działalności prowadzonej przez Podmiot leczniczy przysługują prawa przewidziane w Ustawie o Prawach Pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta a także przepisach odrębnych.
- Świadczenia na rzecz Pacjentów są wykonywane przez personel posiadający odpowiednie kwalifikacje i uprawnienia określone w odrębnych przepisach.
- Świadczenia zdrowotne udzielane są Pacjentom zgodnie z wymaganiami aktualnej wiedzy medycznej.
- Świadczenia zdrowotne udzielane są Pacjentom z należytą starannością.
- Pacjent ma prawo do informacji o swoim stanie zdrowia w sposób dla niego zrozumiały, a w przypadku niepomyślnych rokowań informacja winna być przekazana z taktem i rozwagą. Na życzenie Pacjenta Lekarz może nie udzielać mu pełnej informacji. Udzielanie informacji o stanie zdrowia Pacjenta innym osobom może nastąpić tylko za zgodą Pacjenta, z wyjątkiem sytuacji, kiedy uzyskanie zgody nie jest możliwe.
- Pacjent ma prawo uczestniczyć w świadomym podejmowaniu podstawowych decyzji terapeutycznych dotyczący jego zdrowie zdrowia poprzez :
- uzyskanie prostej, zrozumiałej i wyczerpującej informacji na temat potencjalnego ryzyka i spodziewanych korzyści, a także możliwości zastosowania innego postępowania terapeutycznego oraz skutkach, w przypadku odmowy zastosowania proponowanego postępowania medycznego;
- każdorazowe wyrażenie zgody na postępowanie diagnostyczne, terapeutyczne. Podjęcie działań medycznych bez zgody pacjenta jest możliwe tylko w razie wyższej konieczności (ratowania życia). Prawo wymienione powyżej obowiązuje w sposób ograniczony w przypadku niedorozwoju umysłowego pacjenta lub innych zaburzeń psychicznych, nieleczenie których może zagrozić pacjentowi lub otoczeniu oraz innych sytuacji, w których prawo przewiduje ograniczenie swobody decydowania Pacjenta;
- Osoby udzielające Pacjentowi świadczeń zdrowotnych kierują się zasadami etyki zawodowej określonymi przez właściwe akty prawne oraz regulaminy dotyczące wykonywania określonego zawodu.
- W przypadku nieprzestrzegania przez Pacjenta postanowień niniejszego Regulaminu pacjentowi może zostać odmówione udzielanie świadczeń zdrowotnych z wyjątkiem sytuacji zagrażającej życiu i zdrowiu pacjenta.
- Orzeczenia lekarskie dotyczące stanu zdrowia pacjentów wydawane są zgodnie z regulacjami Ustawy z dnia 19.08.1994 r. o Ochronie Zdrowia Psychicznego, która zawiera przepisy o postępowaniu wobec osoby z zaburzeniami psychicznymi oraz środkach ochrony jej praw i godności.
- Pacjent którego prawa zostały naruszone w trakcie korzystania ze świadczeń zdrowotnych Podmiotu leczniczego, ma prawo do złożenia ustnej lub pisemnej skargi do Kierownika Podmiotu leczniczego.
- Pacjent ma prawo zgłaszania uwag, wniosków i skarg osobom udzielającym mu świadczeń zdrowotnych jak i bezpośrednio kierować je do Kierownika Podmiotu leczniczego. Na życzenie Pacjenta udzielana jest mu odpowiedź na piśmie.
- Kierownik Podmiotu leczniczego zapewnia dostępność informacji o prawach Pacjenta.
- Warunki współdziałania poszczególnych komórek organizacyjnych Podmiotu leczniczego
- Kierownik podmiotu leczniczego może powierzyć wyznaczonemu lekarzowi obowiązek nadzoru w zakresie prawidłowości jakości udzielanych świadczeń zdrowotnych, koordynacji pracy personelu medycznego zatrudnionego przez podmiot leczniczy oraz nadzoru nad prawidłowością prowadzenia dokumentacji medycznej i przetwarzania danych w niej zawartych.
- Warunki współdziałania z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą
- W sytuacji gdy wymaga tego dobro Pacjenta Podmiot leczniczy współdziała z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą, w zakresie zapewnienia prawidłowości diagnostyki leczenia Pacjentów i ciągłości postępowania w procesie diagnostyczno-terapeutycznym, a w szczególności w obszarze :
- zapewnienia prawidłowej i szybkiej diagnostyki;
- kompleksowego i skorelowanego leczenia Pacjentów;
- pełnej pielęgnacji Pacjentów;
- gwarancji dyskrecji poszanowania intymności Pacjenta;
- ochrony danych osobowych Pacjenta;
- Prowadzenie dokumentacji medycznej i opłaty za jej udostępnianie
- Podmiot leczniczy prowadzi, przechowuje i udostępnia dokumentację medyczną na zasadach określonych w niniejszym regulaminie a także w Ustawie o Prawach Pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 06.04.2020 r. w sprawie rodzajów, zakresu i wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania ( DZ.U. z 2020, poz.666 z dn. 14.04.2020 r.).
- Podmiot leczniczy zapewnia ochrony danych zawartych w dokumentacji medycznej.
- Podmiot leczniczy udostępnia dokumentację medyczną :
- Pacjentowi lub jego przedstawicielowi ustawowemu, bądź osobie upoważnionej przez Pacjenta. Po śmierci Pacjenta dokumentacja medyczna jest udostępniana osobie upoważnionej przez Pacjenta za życia lub osobie, która w chwili zgonu Pacjenta była jego przedstawicielem ustawowym;
- podmiotom udzielającym świadczeń zdrowotnych, jeżeli dokumentacja ta jest niezbędna do zapewnienia ciągłości świadczeń zdrowotnych;
- organom władzy publicznej, Narodowemu Funduszowi Zdrowia, organom samorządu zawodów medycznych oraz konsultantom krajowym i wojewódzkim, w zakresie niezbędnym do wykonywania przez te podmioty ich zadań, w szczególności kontroli i nadzoru;
- podmiotom uprawnionym w myśl ustawy z dnia 15.04.2011 r. o działalności leczniczej, w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia kontroli na zlecenie ministra właściwego do spraw zdrowia;
- ministrowi właściwemu do spraw zdrowia, sądom, w tym sądom dyscyplinarnym, prokuraturom, lekarzom sądowym i rzecznikom odpowiedzialności zawodowej w związku z prowadzonym postępowaniem;
- uprawnionym na mocy odrębnych ustaw organom i instytucjom, jeżeli badanie zostało przeprowadzone na ich wniosek;
- Organom rentowym oraz zespołom do spraw orzekania o niepełnosprawności, w związku z prowadzonym przez nie postępowaniem;
- podmiotom prowadzącym rejestry usług medycznych; w zakresie niezbędnym do prowadzenia rejestrów;
- zakładom ubezpieczeń za zgodą pacjenta;
- osobom wykonującym zawód medyczny w związku z prowadzeniem procedury oceniającej podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych na podstawie przepisów o akredytacji w ochronie zdrowia albo procedury uzyskiwania innych certyfikatów jakości w zakresie niezbędnym do ich prowadzenia;
- szkole wyższej lub instytutowi badawczemu do wykorzystania w celach naukowych , bez ujawniania nazwiska i innych danych umożliwiających identyfikację osoby której dokumentacja dotyczy;
- innym osobom i podmiotom uprawnionym na mocy powszechnie obowiązujących przepisów prawa;
- Dokumentacja medyczna jest udostępniana:
- przez sporządzenie kserokopii, odpisów i wyciągów w tym również na nośnikach elektronicznych;
- poprzez wydanie oryginału za pokwitowaniem odbioru;
- Za udostępnienie dokumentacji medycznej Podmiot leczniczy pobiera opłaty na zasadach określonych w art. 28 ust. 4 Ustawy o Prawach Pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
- Za wydanie dokumentacji medycznej nie może być pobierana opłata w przypadku gdy Pacjent zwraca się o nią po raz pierwszy.
- Stawki za udostępnienie kopii dokumentacji medycznej wynoszą :
- 0,35 zł – za kopię lub wydruk z systemu informatycznego(jedna strona);
- 10,04 zł – za wyciąg lub odpis dokumentacji (jedna strona);
- 2,00 zł – za informatyczny nośnik danych
- Wysokość opłat za udzielanie świadczeń zdrowotnych
- Podmiot leczniczy udziela wyłącznie odpłatnych świadczeń zdrowotnych. Z uwagi na powyższe, nie ma znaczenia fakt czy pacjent posiada ubezpieczenie zdrowotne, które uprawnia go do skorzystania ze świadczeń zdrowotnych finansowanych ze środków publicznych.
- Wysokość opłat za świadczenia zdrowotne:
- konsultacja : 150-300 zł
- Pacjent ma obowiązek uregulowania należności za usługę przed jej rozpoczęciem.
- Zapłaty za wykonane odpłatne świadczenia zdrowotne można dokonać : kartą kredytową/debetową lub przelewem na konto bankowe za pośrednictwem systemów płatności internetowej.
- Na prośbę Pacjenta za zrealizowanie odpłatnego świadczenia zdrowotnego wystawiana jest faktura vat.
- Zawarcie i rozwiązanie umowy
- Umowa o świadczenie zawierana jest na zasadach określonych w niniejszym regulaminie.
- Dla zawarcia umowy o świadczenie usług konieczne jest dokonanie przez Pacjenta( lub jego przedstawiciela ustawowego) następujących czynności :
- wypełnienie wszystkich obowiązkowych pól formularza rejestracyjnego;
- zaakceptowanie Regulaminu oraz polityki prywatności serwisu;
- dokonywania dokonania opłaty za usługę w wysokości określonej w cenniku dostępnym na stronie internetowej www.medicana.pl;
- Umowa o świadczenie usług zostaje zawarta w momencie dokonania płatności przez Pacjenta.
- Pacjent (konsument) ma możliwość odstąpienia od umowy o świadczenie usługi w terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy, bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Aby skorzystać z Prawa odstąpienia od umowy Pacjent powinien poinformować Spółkę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia wysłanego mailowo na adres pacjent@medicana.pl lub pocztą tradycyjną na adres ul. Wołoska 16, 02-675 Warszawa. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy aby pacjent wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu Do odstąpienia od umowy. W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy Spółka zwraca Pacjentowi wszystkie otrzymane od niego płatności niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Spółka została poinformowana przez Pacjenta o decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy. Zwrot płatności dokonywany jest przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez pacjenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie Pacjent zgodził się na inne rozwiązanie. W każdym przypadku Pacjent nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
- Pacjent może skorzystać z poniższego wzoru formularza odstąpienia od umowy jednak nie jest to obowiązkowe:
– adresat
– niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy oświadczenie następującej usługi
– imię i nazwisko konsumenta
– adres konsumenta
– podpis konsumenta (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
– data
- Postanowienia końcowe
- Regulamin ustala zarząd spółki Medicana Polska sp. z o.o.
- W sprawach nieuregulowanych regulaminem zastosowanie mają odrębne przepisy prawa jak również odrębne regulacje ustanowiono przez Podmiot leczniczy.
- Mając na uwadze że spółka Medicana Polska sp. z o.o. :
- nie wyodrębniła oddziałów, oddzielnych jednostek czy komórek organizacyjnych odstępuje się sporządzenia Regulaminu Organizacyjnego w zakresie organizacji i zadań poszczególnych jednostek lub komórek organizacyjnych oraz sposobu kierowania jednostkami lub komórkami organizacyjnymi zakładu leczniczego;
- Podanie Regulaminu do wiadomości Pacjentów następuje przez udostępnienie go na stronie internetowej Podmiotu leczniczego www.medicana.pl
- Zasady przetwarzania danych osobowych przez Podmiot leczniczy zostały określone w Polityce prywatności dostępnej na stronie internetowej www.medicana.pl.
- Regulamin obowiązuje od dnia : 07.04.2022